ME tahačů 2018: Hahn, Albacete, Lacko…

ME tahačů 2018: Hahn, Albacete, Lacko…

Čas mezi závodem na Slovensku a zářijovým kláním v Mostě lze charakterizovat jako klid před bouří. Ideální čas pro krátké zhodnocení dosavadního průběhu sezóny.

Lídr: Není co řešit, čtyřnásobný mistr starého kontinentu Jochen Hahn vede s komfortním náskokem 57 bodů a jede si pro pátý titul, kterým si upevní postavení nejúspěšnějšího truckera historie. S výjimkou domácího závodu na Nürburgringu ovládl Jochen všechny dosavadní podniky (Itálie, Maďarsko, Slovensko), jeho průběžné lídrovství je tak zcela zasloužené a nezpochybnitelné.  Zároveň by se jednalo o historicky první titul pro Iveco. Italská automobilka tak nejspíše zapíše double, neboť náskok dvojice H + H (Hahn, Halm) činí 96 bodů.

Překvapení:  Pokud někdo po několika nepovedených sezónách odepisoval španělského veterána Antonia Albaceteho, musí dnes zpytovat svědomí. Po návratu pod křídla šéf mechanika Lutze Bernaua, chytil trojnásobný mistr starého kontinentu, naposled se Antonio těšil z titulu v roce2010, druhou mízu. Šokoval vítězstvím na Nürburgringu, po sedmi letech je nejvýše postaveným jezdcem MAN.  Před Mostem je průběžně čtvrtý, když na třetího Kisse ztrácí devět bodů. Kdo by to před začátkem sezóny řekl? Asi nikdo! 

Bojovník: Určitě Adam Lacko. Přes veškerá pátrání v historických pramenech jsem nenašel případ, ve kterém by jezdec v kategorii nemocných vybojoval s mokvající ránou na břiše v úmorném vedru 26 bodů, včetně dvou umístění na stupních vítězů, jako se to podařilo obhájci titulu v Misanu. V konfrontaci se zdravotním stavem se tak jeví Lackovo průběžné druhé místo jako maximum takřka nemožného.

Převzato z buggyra.com